26 Nisan 2011 Salı

Boya Suyunu Tutturmanıñ Püf Yéri

Uzun süredir boya konusunda sıkıntı çekiyordum:

Boya, suyuñ dibine çöküyor,
Kağıt üzerine silik çıkıyor,
Aşırı hızlı dağılıyordu.

Tüm bunlarıñ suyuñ niteliksizliğine bağlamıştım. Bir süre su üzerinde çalıştım ancak suyu doğru yaptığımdan kuşku duymayınca, boya üzerine odaklandım.

Ödü eksik diye düşündüm, ne var ki bu da déğildi.

Suyuñ çok olduğu konusunda kuşkum kalmamıştı ancak, elimde ham boya katacak boya da kalmamıştı. Dolayısıyla artık suyu arındırmam gerekiyordu.

Boyaları sırçalarıñda öylece uzun süre (yaklaşık 3 saat) beklettikten soñra gördüm ki, artık su, sırçanıñ (şişeniñ) yüzeyinde birikiyor. İşe yarayacak kesimse aşağıda duruyor. Üstelik, artık olan suyuñ, boya ile ilişiği kalmadan üste çıkmasını gözlemleyebiliyorsunuz.

Soñuç olarak; suyu çok kaçırırsanız, elinizde de derişimi artıracak ham boya kalmamışsa su süzme yöntemini kullanabilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder